Selasa, 9 November 2010

adakah lagu ulek mayang itu misteri??

kes 1 (diceritakan oleh Haris Taqiuddin)

waktu tu kat kampung,balik wajib (asrama),rasanya sabtu malam ahad.
aku dekat dapur masak megi. takde sape kat dapur. sunyi. nenek aku tidur. dekat dgn dapur bilik-bilik air + tandas. masak mblkgkan b.air.
tetibe je gatal pi nyanyi ulek mayang,lirik men bedal jek,act aku lebih kepada humming lagu tu.

then tiba2 rasa semacam,mcm ada bnde pdg dr dalam bilik air. again,aku memasak mblkgkan bilik2 air. so aku terasa bnde yg pdg aku tu dr bilik air belah kiri aku,bilik air yg aku selalu guna. bilik air tu mmg seram sket. aku terus stop kacau megi tu,larik, tgglkan kan dapur,dgn dpr gas dok nyala. then ntah cmne nenek aku lak kebetulan dah tjaga sebab ada org dtg. so aku lari2 tserempak nenek aku. tkezut aku. pastu aku tunggu nnk aku masuk dapur,br aku masuk then pdm api cpt2 sblm dia pasan haha. dah kmbg dah megi tu. air dah kering dah sbb lama aku biar.
the end.

xseram pon. hihi.

tapi itu, cerita dye, yang mengisahkan bahawa wujudnya entiti berbentuk angin yang masuk ke dalam bilik ayaq..ape-ape pun, anda tentukan kebenarannya, macam mana?? nyanyi lah lagi tu sambil masak meggi lah..huhu
credit tu haris, UITM

kes 2 (diceritakan oleh aleph)

Pada suatu malam, aku sedang dalam perjalanan dari rumah mahu ke 7eleven untuk cari benda seronok untuk dikunyah. Masa tu pukul 3 pagi. Jalan yang aku selalu ambil tu dikelilingi sangat banyak pokok yang tinggi dan ia sangat rimbun sampai ia hampir cover semua cahaya bulan malam tu walaupun malam tu bulan sedang purnama.

Disebabkan aku sangat bosan sebab kebetulan xbawak Mp3 aku decide untuk menyanyi sorang2 dan randomly aku nyanyi lagu ulik mayang. Dan betul2 masa aku nyanyi tu aku dengar something yg sangat peculiar dkat pokok2 sekeliling aku. Macam pokok2 bergegar dgn kuat. Aku ignore dan teruskan menyanyi.

Dan bunyi tu makin violent lantas aku angkat tangan dan semua pokok2 tu "boof!" mengeluarkan spotlight serentak dan menghalakan lampu ke arah aku dan aku bukak baju aku mengreveal baju yang sgt glamorous di dalam dan pokok2 tu semua jatuh ke belakang dalam bentuk bulatan dan sebenarnya aku sedang berada di stage dalam stadium dan ia dipenuhi peminat2 dari seluruh negara dan mereka mberi standing ovation untuk entrance yang sangat dramatic ini dan aku menyanyikan ulik mayang versi rock and roll untuk start malam itu. True story bro.

yang ney aq tao, dah sah-sah seram-seram geli.hehe..ada ke patot, dok angkat tangan ala-ala elvis presley..hehe..aleph, ko memang pak lawak. awal-awal seram dah, ngah syok-syok ko leh wat lawak, potong stim r..hihi..

itu sahaja dua kisah misteri yang dialami sendiri oleh kawan-kawan ku, Haris dari UITM, aleph dari UIA...nak tahu betul atau tidak terpulang kepada kowunk..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...