Isnin, 7 September 2009

rekaan atau kenyataan

salam....malam nie aku xdapat tidur bila memikirkan adegan anisa dan leh direjam dari filem perempuan berkalung serban...
digambarkan ketika itu ibu anisa berkata hanya orang yang tidak berdosa sahaja boleh merejam. jadi aku berbincang dengan teman-temanku, rejam itu boleh dijalankan oleh siapa. ada teman ku yang menjawab kita semua ada tuntutan melakukan rejam...
jadi aku konpius, babak dalam filem itu benar-benar terkandung dalam hadis ataupun rekaan semata-mata. jika rekaan maka bahaya lah jika semua umat Islam yang terpengaruh dengan cerita sedemikian..aku hanya meluahkan pendapat, tapi sama-sama kita fikrkan

4 ulasan:

  1. wah azman..dahsyat..erh,perempuan berkalung sorban tuh,mana ko dpt ar?nk jugak tgk..bgtau cikit download dia..

    BalasPadam
  2. hmm aku rasa cerita tu berasas..ntahlah..tp mmg adegan merejam tu salah satu yg menarik perhatian aku ; betulke yg tidak pernah membuat dosa kpd manusia saja layak utk merejam?

    BalasPadam
  3. sebenarnya, tadi aku discuz ngn ustaz pasal ney.. die kate ad kitab menyebutkan hukuman rejam ini bisa dilakukan oleh sesiapa sahaja.. kalo untuk owg yang x bdose je, zaman sekarang ney sume owg wat dose..huhuhu

    BalasPadam
  4. ko g you tube pastu type perempuan berkalung serban mesti dapatnye r

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...