Sabtu, 22 Januari 2011

perjalanan yang tidak disangka (part1 : arab meet)

assalam..semalam, awal-awal pagi bangun dan bersiap-siap untuk ke perlis..huhu..xsabau-sabau rasanya nak pi padang besaq...trip to perlis join by kak nad, siha, kak nana, anep dan aq.. janji nak gerak pukul 8.30..last2 pukul 9.30 bawu nak gerak..haha..dalam kul 11 sampai umah kak nadia, pastu terus pi padang besar

kat padang besar, beli barang sikit untuk yang tersayang (mode: devil) haha...aq terserempak dengan sekumpulan budak-budak arab..depa dok shopping sakan beli baju kat sebuah gerai..masa anep gi tawar menawar, aq dengar lah budak-budak arap ney bercakap

arab 1 : lawa x baju warna ney (dalam bahasa arab tao)
arab 2: lawa seyh ( ada ke qawaid bahasa arab perkataan seyh)
arab 1: ada warna burtuqal x ( burtuqal tu warna oren)
aku : burtuqal tu oren kan (tetiba je menyampuk dalam bahasa melayu)
arab 2: naam, oren... (dye cakap dalam bahasa melayu
arab 3: can u speak arabic ( lebey kurang ar dye cakap macam tu)
aku : qolilan (sikit-sikit)
arab 3: masmuka (sapa nama)
aku : ismi azman
arab 3: wa ismi thoriq
aku : dah bape lama dok sini (dalam bahasa omputih)
arab 3: dah dekat tujuh bulan dah cheq oiii
aku : sume ney dari negeri mana??
arab 3: kami sume dari yaman, kamu dari mana?
aku : saya dari MELAKA, MALAYSIA..belajar di mana??
arab 3: di UNIMAP...
aku : sy kene pi dulu ney..nice to meet u thoriq.. (terkeluaq plak omputih)
arab 3: maa salamah
aku : ilal liqa'

85% cerita tu adalah benar...selebihnya ada imaginasi penulis sahaja..haha..terbaeek..
pastu siap beli barang suma..bungkus2 balik ke rumah kak nadia..huhu..
part 2 sabau dulu noo..huhu

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...