Rabu, 15 Jun 2011

zon cuti: Ke KL sudah aku!!! EDISI UIA

dah puas ambil gambar di sekitar hentian PUDURAYA...aku,izat ngn kawan dye pi cari LRT atau komuter nak pi gombak..haziq nak jemput kat stesen LRT sana..first tyme sampai sana pening gak aku, rupanya LRT ney ada bnyk nama rupanye..hahaha..ada STAR, PUTRA, ape lagi tah..dua jek yang aku tahu..haha..

izat ajak kitaowg pi stesen LRT masjid jamek...then tgk kat papan tanda kat situ, train ape yang kene kiteowg naik untuk ke GOMBAK..cari-cari last jumpa gak PUTRA LRT..first tyme naik LRT..haha..macam-macam perasaan ada..excited, takut, risau, gembira semuanya bercampur baur dalam hati aku...

once dah beli tiket ke terminal putra gombak, dah lega dah..then baru izat bagi tau yang train ney lalu bawah tanah..erkkkk..(teringat cam cerita spiderman ngn octopus ngah lawan-lawan kat subway bawah tanah tu..haha..).. aku pun berlagak cool r...

dari cermin train tu aku dapat lihat pemandangan KL yang penuh jerebu...haha..train tu sgt laju dan aku rasa cam sekejap jek duk kat dalam tu dah sampai UIA..haha..dari masjid jamek ke uia, ada r lebih kurang dalam 7stesen nak berhenti..tp aku enjoy since tu pengalaman pertama aku..aku tgk orang lain cam biasa jek naek train, aku je yg terlebih excited..huhu

sampai UIA, haziq mai amek...kiteowg solat jumaat kat masjid uia..aku masuk je dalam masjid tu aku keluar balik, pastu aku masuk sekali lagi...aku cakap dlm hati "ini malaysia ke MESIR ney..", ramai pak-pak arab serta pelajar luar yang solat kat sana..terasa cam kat MESIR..hehe...bacaan solat imam dye pon syahdu je, cam kat arab je rasanya..

pas solat haziq bawak kiteowg pi bilik dye..haziq sebilik dengan alif, member kitaorang zaman sekolah dulu.ini first tyme aku jumpa alif setelah 8tahun xjumpa dye..dye tak banyak berubah lansung..sama je..comel, kuit dan PENDEK..haha..petang tu haziq dan izat pi PAVILION nak tgk konsert artis korea katanya..aku plak cam malas nak jalan-jalan sebab penat..aku lepak ngn alif je r kat bilik..dalam kul 10.30mlm alif ajak pi makan kat cafe..

terasa cam nak makan western je..alif amek fish n chip..aku plak amek chickenchop..harga dye RM5.00...lagi murah dari JITRA beb..haha..sedap dan banyak plak tu..ni kali pertama aku tak habis kan makanan..hehe..malam tu borak-borak sampai kul 5 pagi..depa lah..aku kul 3 dah tido dulu..haha..ngangtuk beb..

selepas ini..

EDISI KLCC
EDISI MENARA KL
EDISI TERMINAL BERSEPADU SELATAN

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...